Nosná konstrukce MAR-VAN pro Ducato / Boxer / Jumper 2006+ / Movano 2021+ / Proace Max 2024+
Konstrukce pro výrobu obytného vozidla. Systém žeber a nosníků společně tvoří pevný základ pro celou budoucí vestavbu.
Kategorie: | FIAT |
---|
Přestavba dodávky je vždy časově náročný projekt, ať jste kutil začátečník nebo profík ve svém řemesle. Co kdybychom vám ale řekli, že zvládnete nosnou konstrukci postavit a nainstalovat za JEDEN DEN?!
Rychlý start pro vaši přestavbu
Systém MAR-VAN® je doposud tím nejlepším, co v naší dílně vzniklo. Zdolá všechny nerovnosti karoserie, umožní celoplošnou izolaci bez tepelných mostů a usnadní instalaci hadic, kabelů, obložení i nábytku. Zkrátka vyřeší spoustu much jednou ranou.
Unikátní řešení pro Ducato, Boxer, Jumper, Movano & Proace Max
- snadná instalace
- nízká hmotnost
- vysoká pevnost a odolnost
- rovnoměrné roznesení působících sil
- pevná plocha pro ukotvení nábytku a obložení
- snadný rozvod hadic a kabelů
- umožňuje celoplošnou izolaci bez tepelných mostů
- snižuje riziko kondenzace v obytném prostoru
- bezpečí pro posádku
- variabilita
- vyvinuto profesionály
Montáž zvládnete rychle a hravě
Budete potřebovat vrtačku, nýtovací kleště, montážní sadu a přiložený návod, který vás celým procesem provede hezky krok za krokem.
Pozicování žeber je individuální dle velikosti vozu a rozvržení nábytku. Časová náročnost instalace základní nosné konstrukce (bez dalších přídavných modulů) pro vozidla velikosti L2H2 je přibližně 12-16 hodin.
Suma sumárum, při dobré přípravě jste schopni ve dvou lidech vyrobit základ vaší vestavby za jediný den!
Pevné spoje jsou základ
Nosníky slouží jako mezičlánky pevně spojující vestavbu s karoserií vozidla. Můžete díky nim bezpečně kotvit skříňky, stolečky, elektroniku, technologie, nosnou část postele, korpus kuchyně a mnoho dalšího.
Dle charakteru vestavby si pak můžete zvolit jak vyztuženou či odlehčenou konstrukci potřebujete, což je možné snadno upravit nejen počtem žeber, ale také vhodným výběrem nosníků. Pro většinu vestaveb jsou dostačující překližkové konstrukční latě (součástí této sestavy), ke kterým snadno ukotvíte vše potřebné pomocí vrutů a lepidla. V případech velmi vysokého zatížení lze latě nahradit hliníkovými jekly o rozměrech 40 x 20 x 2 mm.
Maximální odlehčení
Pokud bojujete s váhou vozidla, můžete si některé nosíky z konstrukčních latí výrazně odlehčit pomocí sukovníku o průměru 30 mm. Nosník tak přijde až o 40% své hmotnosti, ale také částečně ztratí svou pevnost a nosnost, proto tento postup volte jen na místech s nízkým zatížením (pouze u obložení stěn). V místech s vyšší zátěží, tedy všude tam, kde potřebujete něco kotvit (skříňky, vybavení,..) ponechte lať v původním stavu.
Přizpůsobí se vašemu vozu
Variabilita umístění žeber přijde vhod nejen při úpravě pevnosti, ale zejména v případech, kdy chcete mít na stěně okno nebo širokou postel až „na plech“. Jednoduše danou část vyříznete a žebra s nosníky využijete jako rám pro obložení tohoto výřezu.
Vodoinstalace a elektroinstalace v bezpečí
Každé žebro je vybaveno množstvím otvorů, které mají 2 základní funkce: odlehčují konstrukci a umožňují snadný a bezpečný průchod kabelů a vodoinstalace po celé délce vestavby.
Kotvení nábytku nikdy nebylo snazší
Systém svislých žeber a vodorovných nosníků roznáší působící síly do celé své plochy, čímž lze dosáhnout skutečně pevných a bezpečných spojů.
Běžné kotvení nábytku ve vestavbách vypadá nějak takto: skříňka se upevní přímo do plechového nosníku karoserie pomocí 4 - 6 šroubů a tak drží na své pozici pouze na 4 - 6 bodech. My na to ale jdeme jinak. Skříňky upevňujeme na naši konstrukci MAR-VAN ® , která není omezena množstvím nosníků karoserie v dané ploše skříňky a její váha je tak roznesena po celé karoserii.
Obrovskou výhodou konstrukce, která tvoří tvar mřížky, je možnost obložení stěn velmi tenkým a lehkým materiálem, aniž by se v celé ploše nepříjemně vlnil, kroutil nebo propadal. Například v ploše originálního bočního okna není potřeba použít překližku o síle 12 mm pro dosažení plošné pevnosti, ale stačí méně než poloviční síla, tedy 4 - 6 mm. K obkládání můžete použít překližky, palubky, sendvičové desky, voštinové desky nebo pouze potáhnout koženkou či jinou látkou. Použitím vhodného kompozitu váha ještě více klesá.
Kdo stojí za tímto produktem?
Jsme vestavbáři z Home on wheels s.r.o. a tento produkt jsme vyvinuli propojením znalostí z leteckého průmyslu a zkušeností z našeho oboru. Po dvou letech vymýšlení, testování a vylepšování konečně můžeme kousek našeho know-how nabídnout i lidem, kteří se do přestavby pustili svépomocí. Zvládne to opravdu každý, ale pokud se do toho z nějakého důvodu nechcete pouštět sami, můžete využít služeb našeho servisu obytných vozidel, kde rádi provedeme instalaci za Vás.
Hmotnosti
Výška H2
- žebro č. 1 = 1000 g
- žebro č. 2 = 300 g
- naddveřní žebro = 50 g
- podélný nosník = 1060 g
Výška H3
- žebro č. 1 = 1250 g
- naddveřní žebro = 420 g
- podélný nosník (2,5m) = 1060 g
Obsah balení (ks)
Model | Žebra 1 | Žebra 2 | Nosníky (latě) | Žebra nad dveře | Hmotnost (kg) |
L1H1 | 9 | 0 | 10 | 0 | 20 |
L2H1 | 9 | 0 | 10 | 0 | 20 |
L1H2 | 9 | 0 | 10 | 3 | 20 |
L2H2 | 9 | 0 | 10 | 3 | 20 |
L3H2 | 11 | 0 | 10 | 3 | 22 |
L4H2 | 13 | 2 | 12 | 3 | 26 |
L1H3 | 9 | 0 | 15 | 3 | 28 |
L2H3 | 9 | 0 | 15 | 3 | 28 |
L3H3 | 11 | 0 | 15 | 3 | 31 |
L4H3 | 13 | 2 | 18 | 3 | 37 |
Délka ložné plochy vozu: L1 = 2670 mm, L2 = 3120 mm, L3 = 3705 mm, L4 = 4070 mm
Doporučujeme použít montážní sadu, kterou jsme pro vás připravili.
Pokud potřebujete pro Vaši vestavbu více nosníků, můžete je dokoupit samostatně zde.
Instalační manuál nosné konstrukce MAR-VAN 2024
Příloha pro Ducato / Boxer / Jumper / Movano / Proace Max
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.